söndag 9 december 2012

Twine i fokus...

Twine, det är ett tunnt bomullssnöre i två färger som är tvinnat ihop, så det blir ett enda band. Det finns många olika färger och tillverkare och Scrap-Perra har flera olika att välja mellan. Även om inte alla verkar finnas i webshoppen. Än.

Här har jag gjort en blomma (månadens tema ;) ) av just twine.  Jag limmade på en liten fyrkantig bit spillpapper med strong & precise glue, det blir genomskinligt när det torkar så det gör inget om det kommer lite på ovansidan av snöret. Jag täckte hela pappret med ett brun-rosa snöre och lät det torka fast ordentligt.

När det är tortt så väljer du en lämplig die att stansa ut en blomma med. Eller vilken figur som helst, kanske. Jag har använt mig av Tim Holtz Tattered florals. Jag har fransat till kanterna lite med en pincett bara. Braden i mitten har jag gjort med min I-top och klädde den med lite tyg istället för papper. Det gick bra det med. Bakom blomman sitter lite ostduk, små stickersvimplar och en svart enkel blomma för att ge lite djup och bakgrund.

 
Asken vek jag väldigt enkelt och har i botten ett ark med uppvikta kanter, så jag hade något att fästa sidorna i. Den är lite för stor för att det skulle funka med ett ark, så pappret är skarvat så det skulle räcka runt om. Jag valde ett rååsa papper, Glitz Pretty in pink - stripe, för mottagaren är allt annat än rosa. *moahahaha*  Samma stickersark som tidigare bistår med alfabet. Jag har gjort hål tvärs igeom alla lager i överkant och bundit ihop med de lite grövre twine's som finns i butiken. Ett grönt och ett brunt som jag bara knutit ihop med en rosett. Såhär ser asken ut från sidan:
 
 
Idag är sista dagen att vara med i denna veckas adventsutmaning! I morgon kommer det en ny!
Jag önskar dig en härlig andra advent och hoppas att du trivs bra i snön.
 

Inga kommentarer: