tisdag 4 december 2012

Blommor och Distress Markers...

Hej på Er!
Först ett stort Tack till alla som var på Scrap-Perras julträff i helgen! Lika mysigt som alltid!
På träffen så hade jag en kort demo där jag visade och pratade lite om hur jag färglägger med Distress Markers.

Efter önskemål kommer här en bild på motiven jag målade:

 Jag har färglagt båda Magnoliorna i nästan samma färgskala, men använt olika mycket färg.
För att på det viset visa hur enkelt man kan variera färgläggningen med bara några enstaka pennor.

Här kommer det färdiga kortet:


Jag har använt det första motivet, tillsammans med härliga papper från Pions Till Mor.
Alla kanter är distressade med Walnut Stain.
Runt motivet har jag använt Weathered Wood.

Bokstäver från Kaiserkraft.


Temat här i bloggen under december är ju blommor, och jag har använt många olika från bl.a. Prima, Kaiserkraft och Petaloo. Botanisera gärna bland blommorna i shoppen, Perra har fått massor av nya blommor.

Glöm inte att vi har både Adventstävling och Decembertävling i Forumet.
Chans att vinna massor av fina priser!

Kram, Åsa

4 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Åååååå vad fint!

Jeanette Wallén sa...

Superläckert!

Jag gillar hur du har satt cirklarna - inte koncentriskt, utan lite off. Mycket snyggt! :)

Marita Johansson sa...

Men jäklans vad snyggt

Kraaaaaam

Sara sa...

Snyggt! :)

Åh, det här skulle jag vilja lära mig. Måste hänga med på en av dina demos på nästa träff. Vad läckert när du använde få men samma pennor, och det blir så olika.