onsdag 5 december 2012

Blommigt med Crate Paper, Petaloo och Prima

Vad passar bättre än blommor i december?! Är det inte lite spännande och helt otippat att vi kör med blomtema i bloggen denna vintermånad?! Blommor kan ju vara så många saker :)

Min blomkombo består av fina papper från Crate Paper och lite läckra blommor från Prima och Petaloo. Tyvärr syns inte blompappret så mkt på denna layout, i alla fall inte på fotot. Men det är riktigt fina papper!!!!

Den gula blomman Aston håller i på fotot samt färgen på hans jacka inspirerade mig till färgkombon :)

Jag började att mista bakgrundspappret med turkos mist genom en mask med stora cirklar. Jag stänkte ut både svart och turkos mist.

Jag skar till mönsterpapprena i de storlekar jag ville ha dom i samt rev till en bit av Tim Holtz läckra tissuepaper med noter på (det pappret ligger underst av de mönstrade). Sedan la jag papprena i lager på lager, petade in en mellanstor kakservett mellan mönsterpapprena och la en liten precis under fotot. Sedan strösslade jag ut blommor och hjärtformade blingstenar lite här och var. Det viktigaste för mig var att de gula och de turkosa blommrona satt i en sk visuell triangel, så att fotografiet inramades av dom.


Kluster av blommor, en tag, en trädekoration med stjärna på...


Jag älskar lager på lager :) Två nålar är nedstuckna under kakservetten, en rolig liten detalj....


En metallklocka "hottades" upp med en hjärtbling, en nål med en stjärna på fick förgylla blomklustret....


Jag hoppas att min lilla layout inspirerar dig till stora blomdåd nu i december. Vi ses om en vecka, ha det gott tills dess!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Crate Paper "On trend - Swanky" (svart), Crate Paper "On trend - Style" (randigt), Crate Paper "On trend - Haute" (blommigt), Tim Holtz "Composer" (tissue wrap)
Bokstäver: Lily Bee Design
Färg: Heidi Swapp (turkos mist), Dylusions "Black Marble" (svart mist)
Mask: The Crafter's Workshop "Circle grid!
Dekorationer: Prima "Charlotte - Snow" (vita blommor), Petaloo "Velvet Hydrangeas" (gula blommor), Prima "Sunshine" (turkosa platta blommor), minirosorPrima SIIC (bling), Inkido (stjärnnål), klocka, hattnålar, kakservetter, band, Tim Holtz (trädekoration), tag*

*privat

Inga kommentarer: