torsdag 13 december 2012

Bilnka lilla stjärna där...



Ja, jag vet jag har paus i bloggrandet men när de underbara papperna från October Aftrnoon kom till butiken var jag såld. ;) Dessutom har vi ju blomsetertema i dec, de ville jag ju inte missa!

 Dessa lekfulla papper gör en ju bara så glad! Pappren kommer från deras serie "Farm Girl", alla pappren i serien är fantastiska. Dubbelsidiga användbara lättarbetade papper. Det finns dessutom kuliga dekorationer till.

Idag är vi många som njuter av ett fint Lucia firande, kanske en och annan stjärna blinkar, så vad kan passa bättre än en julmobil gjord av stjärnor.



Kedjan som stärnorna är fastsatta på är från Tim Holts dekorationer. Längst ner en prisma och en pärla. Den lilla rosetten är av ett sött band som finns i dekorationerna som hör till pappersserien, där i från kommer också knappen. "Hope" ljuvliga bokstäver...



 Mumsiga färger och juliga blommor och dekorationer som en gran och järnek.



Söta rådjuret har fått sällskap av isiga blommor, knoppar och lite grönt.



Men lilla fågel, fryser du inte?
Lilla blommansnöflingan kommer från underbara prima.



Stjärnorna i min mobil har jag gjort med hjälp av min, nu mera, favorit die "Star Bright, 3-D" från Tim Holtz, Sizzix. Oj, oj, oj säger jag bara akta er för den är beroendeframkallande.
Lite pill med att få ihop stjärnorna men efter att man gjort en så sitter tekniken.

Mitt nästa projekt blir egna stjärnor i julgranen, vad säger du om de? ;)


Massor av julkrama och en önskan om en 
God Jul & Ett Gott Nytt Scrap År!

DT-Marie

2 kommentarer:

Åsa aká Scraphorse sa...

Och det är så kul att du kikar in trots din paus Marie!! Nästan lite busigt liksom ;)

Fantastiska stjärnor!!! Underbart fina och välgjorda!

Stephi sa...

love them