onsdag 12 december 2012

Den vackraste blomman

Jag älskar blommor, det gör jag verkligen! Blommor är ungefär som blingstenar för mig, en blomma eller en blingsten förhöjer ett alster lite extra!

Det här fotografiet på Aston har jag haft i min mapp med utskrivna foton i flera år. Det är ett av mina favoritfoton på honom, ljuset är så vackert i det och det har varit svårt att scrappa fotot. Men nu, nu är det gjort och jag är nöjd med resultatet :)

Jag började med att stänka ut lite svart mist på det mönstrade pappret i bakgrunden, så fantastiskt papper från Glitz förresten! Sedan tog jag två bokpapper ur privata gömmor, knycklade ihop dom och limmade fast på bakgrunden. Sedan tog jag två kakservetter, knycklade ihop dom oxå och slätade ut så smått. Jag knycklar dom för att få lite struktur.... Jag la kakservetterna och tags under fotot och limmade fast det hela. Sedan la jag ut de vita blommorna i varsitt hörn på fotot och byggde sedan vidare med blandade blommor ur butikens sortiment.... På så sätt bildar blomklustrena fotonhörn.

Allt fokus ligger på fotot, trots att jag använt en hel del blommor!


Läckert med blommor!




Ha en fantastisk dag och skapa lugnt!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Glitz "Cashmere Dame - Honeycomb" (bakgrundspapper med hexagoner)
Bokstäver: LilyBee Design (små vita och röda bokstäver)
Färg: Dylusions "Black marble" (svart mist)
Dekorationer: Prima "Charlotte" (vita blommor), Prima "Lucerne" (glittriga blommor med vit mitt - röda, svarta, gula), Prima "Essential petals" (platt röd blomma), Petaloo (beige blommor och blad), Prima (bling), minirosor, kakservetter
Privat: tags, vita stora bokstäver, bokpapper

Inga kommentarer: