söndag 16 december 2012

Lucia!

Jag har inte haft någon som helst inspiration denna veckan. Har haft ont om tid och mycket att göra. Ett rop på hjälp till mina DTvänner ledde till många tankar, ideer och utmaningar. Detta samlade jag ihop och gjorde en layout av.

Bakgrunden är ett papper från MME's All is bright, Collage. Jag har lagt på ett lager modelingpaste genom en mask och ett par "sprut" med en mist i kraft färg. Som fotomatta har jag ett cardstock som jag distressat lite. Där bakom sitter ett nätband och en doilie. Fotot har jag skrapat i kanterna med den så kallade fotfilen. Här vid blommorna ser du att de är lite upphöjda, prickarna, om än lite svagt..

 
Jag vet att jag kanske skulle valt titeln "Stjärngosse" men det är ju lätt att vara efterklok. Lucia är ju inte helt fel det heller.. :) Jag har iaf sprayat samma mist på bokstäverna, sedan hällde jag på lite clear embossingpulver och värmde med min fön. Det blev lite läckert, även om det är svårt att få med effekten på bild.
 
 
Jag länkar som vanligt, för jag får inte till den där bildlänkningen riktigt än. :)
Tack för titten. Önskar er en trevlig dag!
 

1 kommentar:

Mia KL sa...

Vad kul att du kunde få inspiration från den galna konversationen, ha ha. Jättefin stjärngosse!!