fredag 28 december 2012

Blommig tavla...

Jag tänkte visa en tavla som jag har gjort efter att ha inspirerats av Donna Downey. För att se hennes tavlor så kolla här.

Min färdiga tavla ser du nedan. I botten en 18x24cm tavla som jag har primat med gesso och sedan har jag målat med turkos och grön akrylfärg. Fast först hade jag på en ny produkt som vi håller på och testar och kommer komma till oss i början av 2013. Det är Liquitex Glass Bead - ett gelmedium med små glaskulor i den. Detta är för att ge lite mer struktur.  Förutom akrylfärgen har jag använt gelatos och pan pastel för att skapa lite djup. 
Och man kan se hur stor skillnad det blir av att ha på lite mer färg för att få djup. Här nedan ser du tavlan utan extra gelatos här och där.
Närbild på överdelen. Blommorna som är från prima har fått lite glossy accent på sig och är limmade med limpistolen Ibond, likaså bandstumparna som är själkar. 
Nederdelen av tavlan. Vasen är gjord med röd akrylfärg och den svarta Pitt-pennan. I övrig har jag skuggat med blått, svart och ljusblå gelatos på den här nederdelen.
För att visa Liquitex Glass Bead ser ut när det har torkat så visar jag tavlan innan den har fått på massa färg.
Hoppas att du börjar skapa egna tavlor!!! Vi har lite dåligt lager på stora tavlor men kommer att fylla på så snart vi har kommit tillbaka från julledigheterna.