onsdag 26 december 2012

Blommor och mist....

God fortsättning, mina vänner! Jag hoppas att ni haft en fantastisk julhelg! Det har jag haft med min underbara familj! Men jul och jobb innebär lite mindre scraptid än vanlig, men jag bjuder såklart på mitt allra sista blommiga alster för december ;-)

Enkelt, utan en tillstymmelse till mönsterpapper... Men när tiden tryter och man ändå vill pyssla, så tycker jag man ska förenkla sig! Det blir så fint i alla fall, tycker jag! Däremot är det svårt att fotografera på vintern, så mina foton ser bleka ut här, men är så fina irl... Jaja, så är det för de flesta av oss just nu ;-)

Jag började med ett enkelt vitt cardstock, en solstrålemask från Studio Calico och en härlig gul mist från samma företag. Det fick utgöra grunden till min sida. Medan bakgrunden torkade så monterade jag fotona på en bit vit cardstock och skar ut till en stor rektangel. Perfekt med vit fotomatta mot denna bakgrund. Limmade fast fotona, satte dit blommor, bling och rubrik. Sen ville jag skriva text, och valde då att skriva den på några av solstrålarna :) En 30-minuterssida, som jag är nöjd med och som har fokus på de ljuvligt vackra och färgstarka blommorna tillsammans med de roliga fotografierna!










Ha en härlig fortsättning på julen!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock)
Bokstäver: LilyBee Design
Dekorationer: Prima (röd blomma), Prima "Sunshine" (platta blommor), Petaloo (gula/oranga blommor), Prima SIIC (bling)
Färg: Studio Calico "Mr Huey's - Sherbert"
Mask: Studio Calico "Sunburst"

Inga kommentarer: