lördag 22 december 2012

Turkos vallmo

Hur har ni där ute i julstressen? Hoppas det inte är för mycket stress och att du hinner njuta lite också. Idag tar jag det lugnt och myser med släkten. Jullunch hos pappa med mina syskon.

Det här är en sida du kan skapa på rätt kort tid, om du skulle vilja skapa lite som kontrast till julfixandet.
Jag hade mitt mixed media block och i det tog jag och strök på vatten med en pensel, så hela sidan blev blöt. Sedan droppade jag i ett par droppar av en gul acrylic ink, och drog runt färgen jämt över sidan. Sedan torkade jag sidan och målade på med en guld-akrylfärg runt kanterna. Det syns inte så bra på fotot men det finns där. Sedan tog jag mer akrylfärg i turkost, ljust blått och antik vit. Jag målade bara botten på blommorna med cirkelrörelser. När färgen torkat jobbade jag mer med att få struktur i blomman. Jag tog då olika nyanser av blått och grått från Faber Castells Big Brush pennor. Och sedan även med en vit signo penna. I mitten av blomman duttade jag med en svart Big Brusch pena. Stjälkarna målades med brun penna. För att sedan få lite mer djup i bilden tog jag en brun gelato-krita och smetade ut den runt kanterna.




Passar på att önska dig en riktigt god jul!

/ Camilla

Inga kommentarer: