fredag 7 december 2012

7 Dots, Metallic Stains, Gelatos och Blommor...

Går det att blanda kan man undra och ja, det kan man! När började med den här layouten hade jag ingen plan alls. Hade inget foto jag ville använda, inget speciellt papper jag ville göra eller teknik så jag började helt från 0. Först bad jag maken att ge mig inspiration. Då pekade han på den turkosa layouten jag bloggade för några veckor sedan med massor av blommor. Och jag nappade på det. Sen skulle jag leta reda på ett foto och gick då igenom foton på mobilen, facebook och tills slut tog jag makens mobil och hittade det här fotot på barnen med en kompis dotter när vi är i Örebro och hälsar på uppe på Svampen.

Så sen tog jag ett 7 Dots papper - helt enkelt för att jag gillar dem. Och sen gick jag lös. För att förstärka det mönstrade papprets färger så har jag mistat med olika mister från Tattered Angels och den guldatika från Heidi Swapp - den blir verkligen GULD!!!

Sen har jag haft på Distress Stain både vanliga och metallic, lite gelatos också runt kanterna för att skapa djup. Med Chevron stencilen från Crafters Workshop har jag gjort lite pilar med hjälp av Inka Gold. Och sen massor av lager med olika saker. Nästan enklast att vi tittar på närbilderna här.
I hörnet så är det en bit spetx som från början är beige, nästan gul och den har fått färg med hjälp av Metallic Stainen. Rosorna är vita från början och även de har fått mist på sig. Lite biljetter från Maya Road och en charm. Ni ser lite gul och rosa mist också.
Även här ser ni spetsen som har fått lite Distress Metallic stain och mist på sig. Blommorna är en salig blandning av olika märken och olika färger men de har fått på sig lite mist så att de går knappt att känna igen. SVAMPEN är skrivet med bokstäver från Tim Holtz och även de har fått mist på sig...:)
Ingen skillnad här, blommor, mist, inkagold, metallic stain.
Den svarta doiliesen finns i ett flerpack och har lite skimmer i sig. Här ser ni lite ostduk com har fått mist och metallic stain på sig.  Lite filmstripp från Tim Holtz fick också bli en dekoration.
Ser ni den vikta rosa blomman? Det är en vanlig platt blomma som man ibland inte vet vad man ska göra med. Jag brukar då ta dem och vika dem dubbelt och lägga den bakom annat för att ha som utfyllnad - här bakom tags som är som fotomatta. Dessa är förresten målade med Metallic Distress Stain.

Så ni ser - det går att blanda 7 Dots, Metallic Stain, Gelatos och blommor!!! Nu ska jag testa en ny grej! Det är en annan typ av länkning, säg till om ni gillar den!

6 kommentarer:

Camilla sa...

Absolut gillar jag länkningen! Perfekt!
Vad hade du för något genom stencilen?

Åsa aká Scraphorse sa...

Jag gillar också länkningen!! Väldigt tydligt och inspirerande! :)

Mia KL sa...

Tack tjejer!
Camilla, det är Inka Gold jag har haft igenom stencilen. Finns i flera olika färger.

Jozebelle sa...

Så snygg LO och länkning är jättebra för då råder det inget tvivel än att man fårtag i rätt sak, snabbt dessutom.

Cilian sa...

Superbra med denna länkning, går snabbt att se vad man vill titta närmare på.

Marie Wisén sa...

Toppen fint!!!!

Kram Marie