måndag 15 november 2010

Värdinnegåva

Nu börjar säsongen med allsköns festligheter – från glöggpartyn till luciafester och gud vet vad. Jag har börjat lägga upp ett lager av enkla presentpåsar som jag fyller med choklad och ger bort tillsammans med ett kort.  Nästa helg ska jag iväg på en tjejhelg ute i obygden i en vinterbonad stuga och denna påse är till värdinnan. Fylld med Riesen-choklad. Mumma! Det helt fantastiska pappret är Webster’s pages’ Hollywood Vouge-papper.
Presentpåse
Påsen är superenkel att göra. Börja med att göra en vanlig fyrkantig ask, ca 6x6 cm med 2 cm höga kanter. Sen är det bara att klistra fast mönstrat papper på askens kanter i valfri höjd (min är ca 17 cm), och knipa ihop upptill. Klart. Påsen är dekorerad med en fantastisk primablomma med glitter på. Sen ett band från mina gömmor som knyter ihop det hela. Man kan lika gärna ha någon form av gem eller klämma  för att tillsluta den. Men band är snyggt. :)
Party princess
Och här är kortet, gjort av samma Webster’s papper och med en primablomma, fast mindre denna gång. Dessa Cottage Blossoms finns i olika färger, som lila. Men min var ursprungligen aprikos men jag färgade om den med lite Distress ink – Dusty Concord. Stämplarna – party princess och krona – kommer från My Minds Eyes Market Street Adore-set. Bladet är utklippt från pappret. Och så här ser det ut ihop:
2010 nov 13_7595_redigerad-1
Så önskar jag er en fin ny scrapvecka!
Tesa

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Äntligen måndag! Bästa dagen på veckan, för då bloggar Tesa! Du är så otroligt duktig och inspirerar med heeeelt underbara alster, vecka efter vecka!

Dessa är lika fina som vanligt!

Mia KL sa...

Visst är de fina de där papprerna. Och jag gillar det svarta runtom får spana in detta.

Maritha sa...

Jag bara önskar att det vore jag som är värdinnan......
Så läckert!!