söndag 21 november 2010

Höst

Jag älskar hösten. Helt och fullt. De färgsprakande träden. De kalla frostiga mornarna. Vinden som tjuter i husknuten. Kura ihop sig i soffan med en kopp te och en bok. Rätten att sitta inne och scrappa.
En tidig morgon i mitten av oktober åkte familjen hem till en bekant och jag fick lite fotomöjlighet. Frosten låg kvar på varje grässtrå och solens strålar letade sig fram över sjöns yta. Detta är ett av mina favoritkort från den morgonen.
Jag har använt flera av papperna ur Basic Greys Pyrus serie. Den långa utklippta rankan är från papperet Pear Pie.
 Jag ville ha en text på denna Lo, så jag skrev en egen dikt. Den kommer här: 

Solen lyser men nattens frost 
ligger fortfarande kvar 
som ett täcke över marken. 

Det glittrar som silver och diamanter
på varje grässtrå, varje vassrö och på varje
frusen blomställning. 

Sjön ligger stilla tidigt på morgonen
och träden brinner av naturens färger 
vid årstidens skiftning. 

Jag fick lite papper över av de jag använde till layouten och de använde jag till att klä in ett spiralbundet block. Tänkte att det skulle bli lite fint och annorlunda. Ett block att spara på! 
För bandet gjorde jag en lagom lång skåra ca 1 cm in på pappret, Perry, på båda sidor. Pillade igenom bandet och knöt en dubbelknut så det håller. Sedan klippte jag till ändarna lite fint.
Även på blocket har jag klippt ut rankan från Pyrus Pie. La ett lager 3Dlack på päronet för att få det att glänsa lite. Drog en tunn svart penna runt hela rankan, för att på så sett ge det en skuggeffekt. 

Nu önskar jag er en härlig söndag! 
Maritha ~ Dilorf

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Vackert, Maritha! Lo-n, dikten och blocket... allt är just precis VACKERT!

TesaB sa...

Helt UNDERBART - alltihop. Härlig dikt, fin design med fantastiska papper. Gillar massor!!!