onsdag 10 november 2010

BasicGrey Wander - WOW! Vilka papper!

Jag har gjort en LO med bilder på bonusbarnbarnet Alice. Hon har samlat snäckor på stranden i Turkiet och sitter här, djupt koncentrerad, och bygger ett "konstverk".

Här har jag använt mej av tre olika papper, alla dubbelsidiga, ur BasicGrey-serien Wander, nämligen Turbulence, Lost Luggage och Roundtrip.

Journalingen har jag skrivit i en "ruta", BasicGrey Take Note. I samma förpackning medföljer läckra transparanta overlays, som jag dock valde bort just här. Kommer på en annan LO längre fram.

Listan, som hon ska få fylla i själv med sina egna 10-i-topp är ur BG die cuts shapes.

Titeln är utstansad med QK Blossom Grand ur ena sidan på Turbulence-pappret.

Blommorna är från Sassafrass och fanns i mina egna gömmor.



I hörnet har jag satt några supersnygga, glaserade brads. De är egentligen till julpappren ur serien Jovial, men matchar hur bra som helst här också. HÄR hittar du dem i butiken.



Några snäckor fick följa med hem...


... och bli till dekorationer på den här LO-n. Här låter jag dem fortsätta ut "ur bilden" på Alice's konstverk.
Idag är vi tio dagar in i november. Det är dags att tänka Advent och Jul, faktiskt. Själv har jag lite svårt att hänga med i tiden, men vi ses här igen om en vecka!
Tills dess: Ha det så gott!

//Cornelia

3 kommentarer:

Maritha sa...

Vilken härlig detalj, det där med snäckorna..

ScrapMyran sa...

O så fint. Håller med Maritha om snäckorna - kul idé!

TesaB sa...

Åhhh, vilken härlig layout. Så läckert med snäckorna. Och jaaa, pappren är verkligen hur fina som helst!