söndag 14 november 2010

1 enda papper - 4 kort.

Jag fick ett jättefint papper, nämnligen "Suger skies" ur Primas serie "Jack & Jill". Jag tyckte att bilden på de två barnen var så fin, och den passade perfekt på ett kort. Jag fick  ut hela 4 kort av detta enda papper.

Kort 1. 
"Solen" har jag gjort av baksidan på ett Jillibean papper.  och i mitten sitter en "studs" från Prima. En av de härliga canvas blommorna ligger som bas under en primaros. Ett enkelt organzaband binder ihop ryggen. 
Det syns ganska dåligt, men jag har haft lite stickles på flickans klänning och rosetten i håret. 
 Och ett kort är ett kort är ett kort.. Men man kan ju göra något annat av en vanlig vikning. 
Bara att limma ihop ryggen 1 cm in på kortet ger det en helt annan look. 
 Kort 2 
Andra hörnet av papperet. Canvasblommor och en bit av baksidan av pappret sitter i hörnet. Ovanpå det har jag limmat fast en liten bit paljettband jag hittade i en låda här hemma. 
Kort 3
Detta är då ett av de övre hörnen. Men jag valde att lägga det i nederkanten iaf. Det passade in bättre. Här har jag använt en bit av en blingswirl. (E-line, slut i shopen just nu) och en av de härliga filtblommorna. Texten är skriven med bokstäver från CosmoCricket. De är så bra för de är genomskinliga.. 

Kort 4
Det sista kortet utgick jag ifrån baksidan på. Den är ju fin den med. Fjärilarna är utstansade i samma papper. Åter igen de härliga Canvasblommorna, som finns i många olika färger. texten är ett alfabet från Pink Paislee
 

Se vad som gick att åstadkomma med bara ett enda papper. 
Och lite dekorationer och Cardstock förstås.. 
Tack för att ni tittade in.
~Maritha ~ Dilorf ~

4 kommentarer:

Mia KL sa...

smart sätt att använda ett helt papper som är fint så som det är. Snygga kort oxå.

Tiggy sa...

Så tjusiga kort! Min favvo är det tredje kortet. :)

Cornelia sa...

Vad fint, Maritha!

TesaB sa...

Suuuuuperfina allihop! Helt ljuvligt papper!!!