tisdag 16 november 2010

Sensommarkväll

Jag hoppas ni inte har missat att vi har en tävling på gång i forumet. Maritha har gjort en härlig skiss att tolka, och dessutom med en liten twist - layouten ska vara på temat "värme". Jag har gjort en egen tolkning av skissen och använt Pink Paislees vackra papper, Old School.

Jag har utgått från papperna School Days och Back 2 School. Jag blir lika lycklig varje gång jag ser en prickig baksida - den bara måste användas :)


Dekorerat har jag gjort med en blingswirl med spets, en blomranka från Prima (egentligen en julranka, men det syns väl inte?), och lite andra Primablommor, bl a den gröna från Eleanor. Titeln är ett Primaalfabet och journalingen har jag skrivit på en chipboard journalingruta från Prima, Annalee.

Jag avslutar med ett par närbilder:


Vi har fått in flera underbara tolkningar av skissen - skicka in en du också!
Ha en härlig scrapvecka!
/Helena

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Helt fantastiskt vacker! Gillar verkligen din stl!!!

Mia KL sa...

Vilken underbar LO. Och det är så kul att se att vänder man på pappret så kan man använda det till många olika områden. Så även om det heter Old School så behöver det inte vara just till skolbilder...

Cornelia sa...

Japp, och vänder man på skissen så får man också helt nya möjligheter!

Härligt och kreativt!