torsdag 25 november 2010

Min tur med Bo Bunny..

och jag valde att göra en ask som jag ska fylla med godis och ge bort till en kollega som har lånat ut lite dvd filmer till mig. Jag har tagit en vit cardstock som jag har vikt till en ask på 10x10 cm och så har jag distressat kanterna med lite Walnut Stain. Och så har jag klippt ut 9,5x9,5 cm bitar av ett av de mönstrade papprerna. Just detta papper är slut i shoppen men det finns ju massor av andra roliga papper i Winter Joy serien.



Locket har jag också vikt av vit cardstock, tänk bara på att göra den 2 mm större för att få på den på ett enkelt sätt. Och sen är det bara att sätta igång att dekorera. Jag har valt att ta lite band och spets samt vita tygblommor från Bo Bunny (inser nu att de inte finns i shoppen, får se till att lägga upp dem;)). Här ser ni lite närbild på att runt journaling ticket från Tim Holtz har jag crackle paint samt i hörnet på det mönstrade pappret har jag lite vit Puffy Velvet.

I nederkanten på boxen har även där lagt på lite Puffy Velvet, ser ut som lite snö. I övrigt har jag inte dekorerat sidorna något mer.



Jag fick ju ett papper till i DT kitet och utav det gjorde jag ett flaskkort. Likabra att börja bygga upp en buffert inför jul och alla tillställningar man blir bjuden på :)


Enkel dekoration med lite blad och blommor från Prima (som har fått lite distress på sig). God Jul är skrivet med MLS mini bokstäver på en bit wellpapp och så distress crackle paint runt.


Så det var vad jag valde att göra med mina papper från DT kitet, har lite spillbitar kvar som jag tänkte göra lite julkort med oxå men det får bli senare.
Och som tidigare, jag är lat så är det något speciellt ni undrar över så maila...
Hoppas ni gillar vår Bo Bunny-vecka.

2 kommentarer:

Cornelia sa...

En underbar, ljuvlig ask och ett riktigt snyggt, lite slipsformat(!) flaskkort... läckra saker som kommer att uppskattas!!!

TesaB sa...

Sååååå snygga, båda två!!!! Läckert flaskkort!