torsdag 11 november 2010

Förbereder inför advent....

och det har jag gjort med att köpa megastora ljus från IKEA och sedan gjort en egen dekoration för advent. Här ser ni alla 4 ljusen bredvid varandra. Har brun wellpapp i botten. Sedan ett mönstrat papper, här Websters Sweet Season, baksidan på pappret Sweet Homes. Sen har jag dekorerat dem med lite olika band och med cuttlebugen och spellbinders gjort i ordning nummerskyltarna. Sifforna är från Thickers Darling i brun färg Chestnut. Närbild på 1:an. En prima blomma som jag har smetat lite pearlmaker på och i mitten en Studs från Prima. Grönt organzaband med en charm (som är på sniskan så den syns knappt)
Närbild på 2:an. Prima blommor, Cottage Blossoms Pink Quartz och två löv på kanten och ett annat organzaband.


3:an har också prima blomma, Petunia Overtune samt löv från Reprint. Snöret är tunt snöre i kopparfärg och här syns charmsen bättre, vi har i både koppar och silver.



Sist men inte minst 4:an, organzaband i 15 mm bredd där det står God jul på (syns inte) och en prima blomma Roosevelt DelanoNu börjar jag känna mig redo för advent, och och snart så är jag redo för jul oxå...hur är det med er?
Kan säga att allt material till ljusen finns hos oss även om allt inte har hittat upp i shoppen. Så om det är något som är intressant NU, så maila...
Tack för titten och hoppas att ni har hittat lite inspiration.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Jösses så läckert!!

Maritha sa...

Det där är jättefint! Vilken bra idé..

TesaB sa...

Wowsers! Superfint!!!

Cornelia sa...

Fantastiskt vackra ljus!!!

Carina sa...

Så snyggt!! Har sett att det går att köpa stora ljus med dessa siffror.Mycket smartare och snyggare att göra själv. ;o) Liftvarning...