onsdag 17 november 2010

Julkort och sommar-LO

Idag visar jag två alster, båda ganska snabbt ihopkomna. Ibland är det ju så... man vill skapa, men har inte hur mycket tid som helst!

Först ut är ett julkort, där jag använt mej av kartongbiten som finns med i förpackningen, när man köper Prima blommor. Japp, allt kan och ska användas, tycker jag! Just den här har blommor och fjärilar i kanterna, som jag dolde med dekorationerna. Julblommorna är såklart från Prima.

En liten bit av Pink Paislees papper, Parisian elements i hörnet, fick texten "God Jul" med hjälp av Cosmo Crickets små transparanta bokstäver Tiny Type.

Wellpappsstjärnan kommer från Inkido och bandet är mitt eget.


Så en LO, som ser ut som om jag skulle behöva mangla den... den är inte sådär bucklig i verkligheten, som den ser ut på fotot! *S*

Flera papper ur Inkidos serie Autum Friendship samt en bit av Basic Greys Jovial Merry Maker bildar underlag för fotot från i somras. En underbar kväll, då vattnet i sjön var varmare än luften och barnen aldrig ville kliva upp...

Titeln är av Basic Greys Wander mini mono stickers. Kompassen är ur Basic Greys journalingkit Wander...


... liksom den lilla rutan till höger under bilden. Texten är återigen Cosmo Crickets Tiny Type. Ett par läckra glazed brads från Basic Grey i hörnet på fotot.


Och så pricken över i!!! En heeeelt otroligt vacker blomma från Prima.
Jag hittar den inte i butiken just nu, kanske är den slut? Den är snygg på bild, och ännu vackrare i verkligheten! Fantastisk!
Önskar er en härlig scrap-vecka!
//Cornelia

1 kommentar:

TesaB sa...

Din layout är magisk, vilket helt otroligt fint foto, och så fint du fått fram det med vackra papper och fin design! Och WOW blomman är verkligen helt otrolig. Snyggt kort också!!! :):):)