onsdag 24 november 2010

Ännu mera Bo Bunny!

Så har då turen kommit till mej och mina papper från BoBunny, serien Winter Joy. Helt otroligt vad man kan göra mycket med bara två papper (och en liten, liten bit från ett tredje i samma serie. Hoppas ni inte tycker det är "fusk"! *S*)

Även om pappren kanske i första hand är tänkta som jul/vinter-papper så funkar de utmärkt även till annat. Jag började med att göra en klocka. Den är 20x20 cm och jag har klätt en "målarplatta" med Frosty.
Siffrorna har jag stansat ut med Quickutztången och ett av mina många alfabeten. Sen har jag dekorerat med blommor från Prima, brads, band och charms. Det man måste tänka på är att inget kommer i vägen för visarna.

Namnet är skrivet med BoBunnys Combo Stickers. De är i precis samma nyans som pappret och för att de skulle synas bättre kladdade jag på lite crackle paint bakom och ritade runt dem med en vit penna.
Blomma från Prima och iCandy brads...



Charms och band ur mina egna gömmor. Chipboarddekorationen kommer också från Bo Bunny, förstås. Lite bling är heller aldrig fel, eller hur?!


Sen vek jag en byrå av lila cardstock. Riktigt kul, men ack så mycket papper det gick åt (Perra ler väl åt mitt cardstock-konto *S*). Det är här jag har "fuskat" och klätt den nedersta lådan och bakstycket med små bitar av BoBunnys Winter Joy Cut Outs, som egentligen är läckra journalingrutor, som man själv klipper ur ett 12x12" ark.


Sen blev jag trött på lila, så då vände jag på pappret Peace och hittade detta snygga, bruna med prickar på. Stämplade draken gjorde jag på den andra sidan. Tycker att det kan bli kul effekter när man stämplar på mönstrat papper. En del detaljer har jag målat med tombowspennorna. Floss till snörning finns också i butiken.
Bården längst ner är från arket med stickers, BoBunny Combo Stickers.
Metalldekorationerna är mina egna.

Men två papper räcker till mycket, mycket mer! Av små spillbitar stansade jag ut x antal hjärtan, som jag limmade på en kartongkon, böjde upp litegrann och vips! hade jag gjort en gran. Tycker att den blev riktigt söt!
Som toppstjärna har jag ännu en liten chipboard-deko. Och så på med en massa bling!

Och vet ni vad?! Jag har pappersbitar kvar, som kommer att räcka till ett eller annat kort också. Men det får bli en annan vecka.

Ha det riktigt gott!
//Cornelia

2 kommentarer:

TesaB sa...

Men GUDARS! Du är helt MAKALÖS!!! Så himla mycket fint, läckert och kreativt - det riktigt kliar i fingrarna efter att ha sett allt detta godis!

Pilla sa...

Wow!! Har du någon beskrivning på hur man gör den supersöta minibyrån? Skulle sååå gärna vilja göra en likadan :)