onsdag 1 oktober 2014

Min v7 med Maggie Holmes Core Kit

Idag får ni se mig igen- vikarierar för Maria som fick lite körigt idag.

Idag visar jag v7 som jag har gjort med Maggie Holmes core kit. Som jag har beskrivit tidigare så hoppar jag i min PL pärm och tar veckorna som är "senast" först och jobbar bakåt och när jag var på Enköpingspyssel så gjorde jag de sista veckorna som jag hade hoppat över. Den "äldsta" veckan var v7 och det var den veckan vi var till Birmingham för att gå på en inköpsmässa.

Maggie Holmes core kit går i turkos/ljusgröna, rosa och gula toner med lite creme-aktig botten, dvs ej helt vita kort. Jag har i detta uppslag jobbat med turkosa/ljusgröna kort. Eftersom det är mycket foton denna vecka så är det en hel del kollage. Kom ihåg att titta under Tutorial där du kan se hur jag gör mina kollage.
Jag har mest jobbat med labels, lite stickers och trädekorationer men mest journaling med Precisions Pen från American Craft. Jag har även lekt med lite stämplar, stjärnorna här nedan är med hjälp av Heidi Swapps interaktiva stämpel med stämpeldynan inne i.

Titelkortet är faktiskt gjort som en del av en tävling - en skiss som Ulrika Wandler har gjort så det går jättebra att vara med på tävlingar.



Inga kommentarer: