torsdag 2 oktober 2014

Snabb LO med mycket svart


Den 15 oktober går kursen 3 snabba Lo, där skulle en av sidorna kunna se ut ungefär så här...
På en kväll gör vi minst 3 sidor som även kan kombineras ihop och användas som uppslag. Ett perfekt sätt att minska högen av fotografier som vi nog alla har liggandes.


På denna sida har jag använt spillbitar av olika mönstrade papper, det är trevligt att kunna använda det som blir över till något, och på så vis även minska den högen. På högra sidan har jag embossat med svart WOW embossingpulver, Primary Ebony Regular, och en Dabber från Ranger genom olika stencils.


Pilarna på höger och vänster sida är täckta med multimedium och där har jag hällt på Stickles Dry Fine Glitter i färgen Black Diamond och låtit det torka. De vita stjärnorna är av genomskinlig plast som jag färgat in med Alcohol Ink från Adirondack, Ranger. Jag har använt färgen Snow Cap som är mer täckande än de andra. Den vita färgen sitter på baksidan av stjärnorna, på ovansidan har jag ritat kontur sträck med en svart Sharpie penna.


Gillar du att jobba med svart så finns även kursen Lo med chalkboard bakgrund den 13/10.
3 snabba Lo HT-14 går den 15/10, passar inte det datumet för dig så kommer en ny chans i november.
Alla nya kursdatum för november kommer under nästa vecka.
Aktuella datum för oktober hittar du här.


Happy Scrapping!

Therese



Inga kommentarer: