torsdag 30 oktober 2014

Höstlovs Lo


Ibland har man tur med vädret på höstlovet, detta foto är från en sådan fin, varm och solig dag för ett par år sedan.
Jag har använt Distress dyna i färgen Walnut Stain och förstärkt mönstret på det mönsterpapper som jag har i bakgrunden. Jag använde masken Mini Gears från TCW längs med ytterkanterna. I mitten under fotot har jag målat tunt med Lumiere färgen Metallic Bronze genom en stencil.


Pilarna över och under fotot är samma Lumiere färg blandat med Liquitex Natural Sand också genom en stencil från TCW.


Under fotot ligger några mönsterpappers remsor som stämde färg mässigt, över dessa finns en remsa med ”negativ” från Tim Holtz, den är fastsatt med häftapparat. Jag har dekorerat med några tags och metall charms samt blommor och bling från Prima och Petaloo. Grinden är dekorerad med svart glitter.


Gillar du att bygga lager på lager så kolla in kurserna Mixed Media 1-20 där vi gör massor av spännande projekt.
Du hittar kursbeskrivningar här.
Nu finns även datum för jul kurserna i november, kanske Jul Canvas kan vara något för dig?
Lite julmys och kreativt skapande tillsammans med en kompis är aldrig fel…

Happy Scrappig!

Therese


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     




Inga kommentarer: