söndag 12 oktober 2014

Söndag igen!

Tänk vad fort en vecka går. Nu är det jag som bloggar här igen..

Fotot lekte jag lite med i telefonen i somras, i en av alla de roliga fotoapparna jag har i telefonen. Det fotot passade bra ihop med detta mönstrade pappret, från Studio Calicos serie Brighton Pier, jag har som bakgrund. Först har jag dock dragit ett tunt lager gesso över hela pappret, för att dämpa färgerna lite och jag har lagt lite modeling paste som en extra fotomatta.. Typ. 


De svarta ringarna - och molnen- har jag har jag handklippt från både fram och baksida av pappret Up & Away, från samma serie som bakgrunden. Jag fäste dem på en remsa av svart och vit cardstock, med en liten häftapparat. Det stora hjärtat är chipboard som jag målat röd med akrylfärg. Sedan en omgång modelingpaste genom en mask, som jag torkade med embossingfönen så färgen bubblade och sprack lite.. En enkel effekt.. Jag har även fäst små guldhjärtan och lite blommor

Jag gör som jag brukar. Önskar er en härlig söndag! :)

Inga kommentarer: