torsdag 23 oktober 2014

I vilken färgskala går du?


En ljusglimt i höstmörkret är alla de vackra färgerna. Det behövs när solen lyser med sin frånvaro. Jag blir glad när jag scrappar i höstfärger!


Vi talade just om färger när jag var på träff under helgen som var.
Om hur olika färger påverkar oss.
Jag själv är nog inte så där jätte färg glad i mitt skapande, jag fastnar lätt bland de blå nyanserna.
I alla fall uppfattar jag mig själv så, men jag vet inte om det stämmer.
Kanske dags att kolla upp den saken?


Men så plötsligt händer något under 2 månader på hösten, jag ändrar färgskala helt.
Då fungerar orange, gult, rött och alla färger däremellan, gärna blandat på samma projekt.
Sen i november blir jag mig själv igen...
Hur fungerar du egentligen?

Denna Lo, som faktiskt inte är så färgrik, skall sitta som en del av ett uppslag i mitt PL album.
Den är gjord med papper från Glitz och Bo Bunny, Trail Mix. Jag har dekorerat med tillhörande stickers till Bo Bunny papperen.
Runt mitt Vellum och hela sidan har jag färgat in kanten med Glimmer Glam och Glaze från Tattered Angels i färgen Paprika.
Hjärtan i chipboard kommer från Studio Calico och Badge i orange färg kommer från Crate paper, Love notes.



Nu är november månads kurser klara, vi har bla planerat in 6 helt nya kurser.
Lo med Ink Spray Pad, del 1 den 5/11 och del 2 den 17/11 
Lo med Alcohol Ink, del 1 den 6/11 och del 2 den 20/11 
Jul Canvas  den 12/11 och Julkort den 13/11
Har du svårt med något datum så hör av dig, vi kommer att lägga in ytterligare datum för vissa av dessa.

Välkommen med din anmälan.

Happy Scrapping!

Therese






Inga kommentarer: