fredag 3 oktober 2014

Enkelt...

Ja, idag chockar jag lite och visar ett PL uppslag.
Jag gör också en del Project Life, men inte rent veckovis, utan lite när det passar. Brukar sedan dela in det månadsvis i pärmen.

Men precis som med kort så gillar jag även här att skapa lite mer clean and simple, alltså inte så speciellt dekorerat. Jag vill att det ska gå enkelt, och ganska snabbt.
Som Ni ser kombinerar jag även de raka kanterna på fotografierna med de rundade hörnen på PL-korten. Tycker inte alls det stör utan att det snarare är lite charmigt.

Så här kommer mitt uppslag:


Jag har använt Becky Higgins Value Pack Kit - DIY Shop.



Jag har också använt de fina stickerstexterna från Simple Stories.
Och så tycker jag om Studio Calicos Kork dekorationer.



Som Ni ser har jag på detta uppslag endast använt svart-vita foton.
Jag gör inte alltid så, men ganska ofta.
Ibland kan jag ha alla foton utom ett som är svart-vitt, det ger också en härlig effekt.


Hoppas Ni tyckte om det - och att Ni ser att stilen faktiskt hänger ihop lite med hur jag skapar kort.

Ha en skön Fredag!


1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Gillar det jätte mycket!!!! Tack för att du delar med dig :)