tisdag 14 oktober 2014

En tur till Millesgården

På Lidingö, den vackra gröna ön där jag växte upp, ligger ett fantastiskt ställe som heter Millesgården.
Milles var konstnär och bodde där. Man kan nu vandra runt i denna fantastiska park och se hans statyer.
Tyvärr ser man inte mycket av själva parken på min layout.
Fotot föreställer min mamma och mina söner utanför entrén till Millesgården som vi besökte för några år sen.


Papprena jag använt är:
Stamped från My Minds Eye
Cartwheels från American Crafts
Sketch från My Minds Eye


Mina dekorationer är diecuts från My Minds Eye som tyvärr är slut i butiken.

Det vita bakgrundspappret har jag färgat med hjälp av rosa mist genom en stencil med prickmönster,
samt genom att använda svart Distress-dyna genom en annan stencil (som heter Sketch Grid).
De svaga cirklarna har jag gjort genom att stämpla med en toarulle! 
Jag använde Distress-dynan som stämpeldyna!



Jaha, så till nästa vecka kanske jag helt enkelt får göra en layout med foton på
statyerna på Millesgården... Vi får väl se... ;-)




Inga kommentarer: