torsdag 8 januari 2015

Vitt, Guld & Silver!


En julönskning min 6 åriga dotter hade var att få sätta blommor i grön Oasis. Jag är florist så hon har tittat på mig många gånger… Dagen innan nyårsafton var det dags.
Hon var så lycklig och den blev så vacker. Ett minne värt att bevara, som fick bli mitt foto på årets nyårs Lo.


Den 11/12 visade jag en Lucia Lo som jag var väldigt nöjd med färgmässigt, när jag ändå hade alla papper och dekorationer framme så gjorde jag en variant av den. Min tanke var att ha den som nyårs Lo då vitt, guld och silver passar extra bra just till nyår men också till de flesta andra färger som kan dyka upp på foton man ännu inte tagit.


Jag har använt mönstrade papper från Teresa Collins, Tinsel & Co samt tillhörande stickers ark. Brads kommer från  Simple Stories, The story of Us. Klockor kommer från Pink Paislee, Merry & Bright ephemera. Ramen och olika blingstenar kommer från Prima, stjärnor i guld från Studio Calico. Ramen är slarvigt målad ett par gånger med Distress Paint i färgen Brushed Pewter. Stämpelmotivet på min tag kommer från Heidi Swapp och jag har stämplat med en Archival dyna.


Vid fotomattan sitter en utstansad ”tab”, den är stansad med en Tab Punsch från We R Memory Keepers. I metallspännet från Tim Holtz sitter guldfärgad tyll och på vissa detaljer har jag lagt på ett lager med extra glitter. Där har jag använt Stickles i färgen Platinum samt Art Sugar i vitt från Prima. Det mönstrade papperet med snöflingor i botten tonade jag ner med ett rejält lager Gesso.

Länk till kursinfo.



Happy Scrapping!


Therese



Inga kommentarer: