onsdag 21 januari 2015

Vecka 2 2015 med Neapolitans Core Kit

Tänka sig att jag är fortfarande i fas trots att jag jobbar på annan ort i veckan... men det är mycket tack vare min selphy skrivare... måste köpa mer papper. Men var lugn, jag är inte helt i fas, har från vecka 38-nyår kvar att göra för 2014... har i princip redigerat färdigt foton för dessa veckor men ska skicka iväg den för framkallning faktiskt. Så min selphy får jobba med de veckor som jag ligger i närtid med. Förhoppningsvis kan jag hålla mig hyfsat i fas för 2015, vi får se....

Jag valde gröna toner på korten idag och då jag har alldeles för få stora kort så har jag jobbat mycket med 3x4 korten. Endast titelkortet är ett 4x6 kort och så har jag två st kollage i 4x6 och resten är småfoton. Det var mycket smått som jag ville ha med denna vecka.

För att skriva så små foton som jag har i alla 3x4 fickor så gör jag ett kollage med 4 st på ett 10x15 cm kort och klipper isär dem. Då får jag möjlighet att skriva text till korten också.

Och i de 4x6 fickor som jag använder 3x4 kort i så tejpar jag ihop dem på baksidan så att de inte glider omkring för mycket. På detta uppslag har jag även klippt ner mina 3x4 kort och lagt ett 3x4 PL-kort bakom som en fotomatta... detta för att få lite mer harmoni på korten men även för att använda en del PL-kort som jag aldrig annars kommer använda som har något motiv i mitten som inte passar mig.
 I övrigt är det lite stickers, datumstämpel och penna som dekorationer främst. Lite annat som jag har grävt fram från bordet fick komma med också men inte för arbetat, jag hinner inte med det just nu.
Hoppas att du hittar lite inspiration. Ha en bra onsdag och tack för titten.

Inga kommentarer: