lördag 10 januari 2015

#GorillaSelfie

God morgon! :)


Idag tänkte jag visa er en layout med en annan av mina passioner, förutom färg och kladd. ;)


Nämligen att brodera på min layouter. :) Detta är nått som jag ofta fastnar för på andras layouter när jag surfar runt. Ett tag blev det ofta korsstygn på mina egna, men ibland tar jag mig tid att brodera nått riktigt stort... som denna gång.

Jag skar ut en fyrkant i vit cardstock, lite mindre än 30x30, sen stack jag hål med en syl runt kanterna på cardstocken och sydde fast den på ett snyggt blått (!) (...finns rätt så få blå papper tycker jag :) från Jillibean soup - Monster Stew.


Sen häftade jag ihop spillbitar, från BoBonny - Double Dot Chevron, och fotot och klistrade fast med dubbelhäftande tejp på layouten.

Jag stämplade även cirklar lite utstrött på bakgrunden, som jag sen satte plastbubblor över för att förstärka.


Men jag behövde ju även lite färgkladd på layouten. Den blir ju inte färdig annars. ;) Så täckte över fotot och spillbitarna, och stänkte med några mister från Heidi Swapp.

Done! :)



Ha en härlig lördag! :) För min del blir det PT-träning och middag med en vän.

Inga kommentarer: