torsdag 29 januari 2015

Behåll Fokus!


När jag har ett foto att jobba med som verkligen är bra, vackert eller spännande så vill jag gärna låta fotot tala för sig självt. Då behövs inte så mycket färg, textur eller dekorering. Lägger man till för mycket av det liksom ”drunknar” kortet och försvinner ur fokus helt.


Här tycker jag att spelet mellan ljus och skugga är rätt så coolt och spännande på fotot och valde att skala bort många av de lager jag kanske annars skulle ha lagt till på sidan.

De mönstrade papper som jag använt är från Websters pages, Hello World och Summer Fun. Inspiration till just denna färgkobination av turkost och grått kommer från en av mina duktiga kursdeltagare, tack Lena! Färgen grått finns definitivt med på min färgpalett framöver…


Blingstenara kommer från Glitz och washi tape från My minds eye, Record it all, All things chalk.
Jag valde att stansa ut svarta stjärnor från cardstock till dekorering då de ger en fin kontrast med sina spetsar mot det mönstrade papperets runda former. Lite trasslig sytråd busade till det hela.


Jag har utgått från en av skisserna som finns med på kursen 3 snabba Lo HT-14, under Mars VT-15 kommer det en helt ny variant av kursen. Den kommer då att heta 3 snabba Lo VT-15. Du kommer att kunna anmäla dig inom kort.

Kurs info finns här.

Happy Scrapping!

Therese

Inga kommentarer: