lördag 26 juli 2014

Stort! :)

Idag tänkte jag visa er en sådan där inspirationssida igen, från min Art Journal...


.... den handlar om då jag köpte nya jeans i maj, och jag kom i ett par jeans i storlek 36! Kan ni förstå hur STORT det är?! :) (Kanske lite fel ordval, men ni förstår vad jag menar... ) ;) Och om man har åstadkommit nått som man är stolt över så tycker jag att man kan visa upp det, och göra en påminnelse om det i sitt skapande. :) Vad är du stolt över, när det gäller dig själv?


På bakgrunden har jag lekt med turkos akrylfärg och en mask i botten. Sen smetade jag modeling paste över en annan mask, men bara lite slarvig med en spatel så att avtrycket inte blev helt perfekt. Ibland är det kul att variera sig på det viset. :) Och sen för att få det turkosa och vita att "poppa" så la jag till lite svart akrylfärg genom en tredje mask, bara så att det syns lite och skitar ner. :)

Här har jag jobbat i min lilla Dylusions journal - gillar den skarpt! :) Jag alternerar mellan denna och den stora, beroende på hur jag känner för att skapa. Ibland stort och ibland smått.


Jag har kommit in i en period där jag gillar att dekorera min Art Journal-sidor på samma sätt som jag skulle dekorera en layout. Så här har jag dekorerat med lite pappersremsor, bling, en brad och en knapp och lite stygn. Och så lite doodling "to finish it up". :)


Ut och bada med er nu! Det gäller att passa på för imorgon skulle det ju bli svalare... ända ner till 25 grader. ;)


Inga kommentarer: