torsdag 10 juli 2014

Project Life inspiration till sommartävling nr 12 och 5


Jag fick lite svårt att välja vilken av sommartävlingarna jag skulle hålla mig till, när det gällde dessa fotografier. Så jag tog den enkla vägen och utgick ifrån både en bingorad från tävling nr 5 och den jättefina skissen i tävling nr 12. Att utgå från en Lo skiss till en PL sida fungerar jättebra, man får bara anpassa skissen lite.


Min bingorad innehöll band, blommor, sommar och blått.
Jag har använt ett rött organza band under min titel, på fotografierna finns många blommor men jag lyckades till slut även få dit 2 små röda blommor till höger på mittenraden. Det var faktiskt en utmaning att få plats med dem någonstans, blommorna kommer från Petaloo.
Sommar fick representeras av bingobrickan i rött där det står ordet summer, bingobrickan är en del av ett mönsterpapper från Simple Stories, I heart summer. Och blått finns i mönster pappret från K-Design som egentligen är ett vintrigt papper men ändå fungerar bra här. Det rutiga papperet kommer från My Minds eye, All is bright, även det ett ”jul papper”…


De stämplade pilarna kommer från Technique Tuesday och datum stämpeln från Amy Tangerine.
För att markera pilarna sitter det Stickles runt kanterna och i mitten av blommorna i färgen Burgundy. Den färgen stämmer bra ihop med Brads från My minds eye, Lost and Found som bla sitter i mitten på rosetten.

På kurserna Project Life 1-2 jobbar vi med många aspekter av Project Life och utmanar oss själva med spännande projekt. Låter det som något för dig så hittar du höstens första kursdatum samt kursbeskrivningar här.


Lycka till med tävlingarna!

Happy Scrapping!


Therese





Inga kommentarer: