torsdag 17 juli 2014

Project life uppslag och inspiration till sommartävling nr 2


Under hela vintern/våren har jag har haft några oöppnade förpackningar från My minds eyes serie Lost and found, record it liggandes och de är så fina. Det var bla PL kort, brads och alphastickers, men det har aldrig passat in även om jag försökt flera gånger. Nu ÄNTLIGEN!


Det kändes väldigt lyxigt att få välja bland så mycket fint som frestat mig så länge…
Min dotter har lila dans kläder på sig, så egentligen passar det inte alls färgmässigt även om de andra tjejerna har olika nyanser av rosa på sig. Men jag hade nog tröttnat på att vänta på rätt tillfälle som aldrig dök upp, så det fick bära eller brista.


Jag ville göra ett project Life uppslag som visade Tindras olika danslektioner denna veckan och jag har inspirerats av min skiss som är tävling nr 2 i sommartävlingen.


Jag har anpassat skissen så att den sneda remsan nu är rak för att passa mitt projekt bättre. De mönstrade papper jag använt mig av är: Graphic 45, Nutcracker Sweet och My minds eye, All is bright samt Find your wings and fly. Text finns det gott om och förutom PL kort från min Lost and Found förpackning har jag bla använt alpha stickers från samma serie och Thickers.


De övriga dekorations stickers som jag använt kommer från Bo Bunny, Prairie chic och My minds eye, All is bright.


Jag har ramat in två fotografier med polaroid ramar från Studio Calico och dekorerat med brads från My minds eye, Lost and found, record it och Now and then. Vissa PL kort och några detaljer har fått lite färg av Chalk från Ingvild Bolme och Archival Ink dyna. Datum stämpeln kommer från Amy Tangerine.


Om 6 veckor startar höstens kurser, du hittar bla flera nya Project Life kurser i höstens utbud.
Du hittar kursbeskrivningar och datum för September här.
Project Life kurser i september:

  • Måndag den 8/9 kl 18.00-22.00, Project Life Grundkurs
  • Onsdag den 24/9 kl 18.00-22.00, Project Life Veckouppslag


Happy scrapping!

Therese







Inga kommentarer: