lördag 12 juli 2014

Finisher

Idag bjuder jag på en glad layout med en glad Sara på fotot. :)


Fotot är från ifjol då jag sprang tjejmilen, väldigt spontant då jag fick en startplats av en kompis dagen innan... Då tog det 82 minuter att ta sig runt (faktiskt nöjd!:) ), i år tänkte jag att det skulle gå på under en timme. ;)


På bakgrunden har jag lekt med Alcohol Ink från Ranger, tillsammans med Speciality stamping paper och Alcohol blending solution.


Speciality Stamping Paper från Ranger är ett blankt vitt papper. Med blankt så menar jag oporöst, vilket gör att alcohol ink flyter ut lätt och fint på pappret.

Jag började med att droppa ut Alcohol Inks över pappret. Några av dem lät jag torka emellan, och vissa andra inte. Jag droppade även i lite Metallic Mixative - Gold. Visst blir det läckert? :)


Här har jag droppat på lite Alcohol Blending Solution på några ställen. Det löser upp Alcohol Inks, vilket ger en coool effekt. :) Jämn denna bild med den ovanför.


Sen letade jag reda på ett papper från American Crafts - DayDreamer - Paper Plane som redan hade viss känsla av spilld färg på sig... men jag förstärkte den känslan lite med att stänka Dylusions mist, vatten och Heidi Swapp mist.

Och på detta klistrade jag fast mitt alcohol inks papper... 


Här ser ni en närbild på hur Alcohol Blending Solution löser upp Alcohol Inks och bildar pölar.

Jag dekorerade med genomskinliga stjärnor från Epiphany Craft, och doodlade runt dem. Jag gillar verkligen dessa genomskinliga dekorationer, det blir dekorerat men inte för mkt. 


Och till sist en bonusbild på hur läcker alcohol inks blir - riktigt härligt färgglad! :)

Under fotot skapade jag en fotomatta genom att väva ihop remsor av vit cardstock för att ge den lite liv.


Ha en härlig lördag allihopa! :)



Inga kommentarer: