torsdag 24 juli 2014

Project life sida och inspiration till sommartävling nr 1


I sommartävling nr 1 finns det en bild att inspireras av, jag valde i 1:a hand färgerna som passade så bra med mina fotografier. Tävlingen har en liten tvist: att använda kaffe eller te på något sätt.
Eftersom jag inte tävlar har jag valt att använda en brun mist utspädd med vatten i stället. Mina ”fläckar” finns på den långa ljus bruna remsan strax ovanför fotot långt ner. 


Jag blandade till lagom utspädd färg och sög upp den med kleenex och ”tappade” den på mönsterpapperet. Den ljusbruna remsan är en del av ett mönstrat papper från My minds eye, Find your wings and fly. Och för er som tycker att jag ”fuskade” lite där, och ”hoppade över te, så kan jag försäkra att te alltid finns med i skapande processen oavsett projekt men i en mugg att dricka ur på riktigt…


 Vimplarna är gjorda av mönstrat papper, chipboard figurer och stickers från Bo Bunnys serie, Pincushion.
Datum stämpeln kommer från Studio Calico och datumet är stämplat med färgen Watering Can från Archival Ink.


Under hösten kommer du att hitta flera nya Project Life kurser.
Du hittar kursbeskrivningar och datum här.

Project Life kurser i september:

   Måndag 8/9, Project Life Grundkurs
   Onsdag 24/9, Project Life Veckouppslag


Happy scrapping!


Inga kommentarer: