tisdag 8 juli 2014

Ett kort i grafisk stil

Jag tycker det är snyggt med svart och vitt ihop med en kontrasterande färg, både på layouter och kort!
Här blev det en mild turkos färg som fick kontrastera det svart-vita.


Bakgrundspappret heter Tire Swing och är egentligen baksidan. Men oj så läcker grafisk stil!
Pappret kommer från American Crafts.


Som dekoration har jag använt Rug canvas som jag med hjälp av Distressdyna gjort svart,
en svart pratbubbla som jag med vit penna skrivit "grattis!" på,
samt ett litet chipboard-hjärta från Studio Calico.


Jag har också dekorerat med en remsa av det härliga bredrandiga pappret 
Seeing Stripes från Heidi Swapp, tillsammans med en blomma från Prima.
Blomman var från början beige, men jag mistade den med Heidi Swapps mist i
nyansen Seafoam så att den bättre skulle matcha pappret.

I mitten på blomman sitter en brad som kommer från My Minds Eyes serie Cut and Paste,
du hittar kitet med de fina dekorationerna HÄR!

Tack för idag!
Nu ska jag ut i solen en stund!


Inga kommentarer: