måndag 21 juli 2014

Semester!!! och jag visar Project Life v19 med Neopolitan...

Om vi tar lite allmänt först...nu njuter vi på Scrap-Perra av semester för fulla muggar... vi har stängt tom v33 och är då åter på jobbet måndag den 18 augusti, v34. Då börjar dessutom barnen skolan så det är riktig vardag då :)

Men vi är mestadels hemma så vi kommer att plocka ordrar tom tisdag kväll/onsdag morgon och skicka de som är betalda (Klarna eller Paypal) på onsdagen. DHL leveranser går vid lunchtid (över 1 kg) och de med Posten vid 17 (under 1 kg).

Om någon scrappare är i närheten och är sugen på att spana in butiken så tveka inte att maila, ringa eller fråga via Facebook om vi kan öppna. Är vi hemma så gör vi det gärna.

Vi kommer även bevaka vår förbeställning av Project Life Value Pack och prognosen just nu är slutet av v30 eller början v31. Så vi håller tummarna att det håller.

Nåja, trots att vi har semester så har jag skapat så att jag kan blogga och inspirera er. Jag var i väg på en privat pysselträff och öppnade då Neapolitans Core kit och lyckades hinna göra 3 hela uppslag. Så det kommer vara en del Neapolitan i bloggen framöver :)

Det jag gjorde var att ta kort som är i samma tonart och nära i färger - jag trivs bäst med det. Dock är ju 4x6 korten så få så jag har kompletterat med en paper pad - Polka Dot Paper pad. Ej helt samma mönster men då både Core kitet och paper paden är designade av Dear Lizzy så är det snarlikt i varje fall.

Här ser ni hela uppslaget. Denna vecka går färgtonen i rosa/aprikos. Jag har jobbat med att göra kollage för att få plats med många foton - förra veckan hade jag en tutorial om hur jag gör kollage.
Här på första uppslaget ser ni lite mer i detalj bilder. På alla 3x4 kort har jag valt att skära ner foton lite och visa PL kort på baksidan - jag tycker att det blir mjukare så men det är ju en smaksak.
Här ser ni kollage-kort som har 6 st 2x2 inch kort. Även om det är små bilder så syns ändå detaljerna bra så länge man har bra pixel på korten.
Titelkortet har jag gjort med papper från paper-paden och bara lagt olika mönstrade papper på lager. Den svart pennan som jag har använt är 01 eller 03 Svart penna från American Craft.

I april 2015 är det dags för Stockholm Scrap and Pearl Event på Annexet i Globen, för tredje året i rad!
Självklart kommer vi återigen som deltagande butik och det ska bli riktigt kul att få träffa er gamla och er nya kunder!

Redan nu är ca 80% av deltagarplatserna bokade så vänta inte med att boka er så att det inte blir fullbokat!
Ni kan välja att deltaga 1, 2 eller 3 dagar!


Blogg med bildet från föregående event: https://stockholmscrapandpearl.wordpress.com


Varmt välkomna!


Inga kommentarer: