fredag 1 november 2013

Höst Lo med Fragments och Embossing


Nu när det är höstlov så passar det bra att visa den 1:a sidan, av flera, som jag haft med mig till demos på träffarna och mässorna som vi varit på under September och Oktober.


Jag har utgått från ett mönster papper från Bo Bunny och stämplat en del extra detaljer på bakgrunden som lager 1. Nästa steg var att lägga Liquitex Natural Sand blandat med Lumiere färg genom en stencil. Natural Sand är blandat med olika Lumiere färger på olika fält på papperet för att få fram en spännande struktur och bildar lager 2.

När detta 2:a lager torkat, har jag embossat över strukturen på ytan med guld pulver på vissa partier. Det är även embossat på kanterna på tagsen.


Jag har siluett beskurit 1 av blommorna och lagt den över ett av fotografierna, i den blommans mitt punkt har jag lagt ett lager av Fragments i 3 olika färger. Ovanpå det finns embossingpulver i 2 olika färger samt Stickles Dry Fine Glitter ihopblandat. När man smälter embossingpulvret så fäster Fragments flagorna och glittret på papperet. Men man måste smälta allt noggrant, annars så blir fästet inte bra.

Eftersom det är så många detaljer på bakgrunds papperet på denna Lo så har jag dekorerat den sparsamt.


Det kommer nya kurser med både Fragments och Embossing till våren.
Mixed Media 20-Fragments
Mixed Media 21-Fragments med Embossing
Mixed Media 22-Embossing på Lo

Du hittar kursbeskrivningar här.

Ha en underbar allhelgonahelg!

Happy Scrapping!


Therese





Inga kommentarer: