fredag 8 november 2013

Höst Lo med Bo Bunny papper

Här är en lo med många lager och tekniker, som utgår från ett höst mönster papper från Bo Bunny.


På 1:a lagret har jag använt Distress Ink i 4 olika färger med handtaget för att ge lite djup till sidan genom att göra ytterkanterna mörkare.
Jag vet på förhand att jag kommer att täcka vissa områden av mitt papper med andra tags, foton och dekorationer, så det är lite onödigt jobb att lägga ner allt för mycket tid på just de ställena. Därför håller jag mitten “ren”.
Sedan har jag stämplat olika mönster med Archival Ink dyna i färgerna Coffee och Fern Green.


Lager 2 består av Liquitex Natural Sand blandat med Lumiere färger genom en stencil.
Det är den överblivna blandningen från den Lo jag visade förra veckan som jag använt på denna sidan.
När detta torkat så har jag embossat på vissa delar av strukturen med guld embossing pulver.


Lager 3 är mönsterpapper och tags.
Uppe på dessa mönster papper har jag embossat genom en stencil i form av en doily med embossingpulver i 4 olika färger.
I mitten på denna doily har jag lagt på Fragments och mer embossingpulver i en härlig blandning. Man får smälta detta noggrant så att det fäster bra men samtidigt får man akta sig så att man inte bränner sönder sitt papper.


Jag har också lagt en blandning av Fragments och Rangers Glossy Accents under vimplarna, uppe på det randiga mönsterpapperet. Innan detta torkat har jag strött över Stickles Dry Fine Glitter i 2 färger.

Lager 4 är foton och dekorationer/vimplar. Vimplarna kommer delvis från en tags påse från samma höst serie från Bo Bunny, dels från ett av 12x12 tags papperna. Där har jag även hittat min titel. Till sist har jag doodlat lite med en brun penna från Zig.


Det kommer nya kurser med både Fragments och Embossing till våren.
Mixed Media 20-Fragments
Mixed Media 21-Fragments med Embossing
Mixed Media 22-Embossing på Lo

Du hittar kursbeskrivningar här.

Ha en skön helg!

Happy Scrapping!


Therese




Inga kommentarer: