onsdag 20 november 2013

Cat facts med Project life....

Har du det som jag?! Ibland lite ont om tid, men vill ändå skapa! Då är Project life-korten perfekta för oss! Det finns mönstrade kort, kort med titel, kort med text eller journalingkort.... Allt för ens behov!

Och nu ger American Crafts ut Themed cards, dvs mindre kit med temakort. Familj, pojke, flicka, vår, sommar, jul, höst osv... De är mycket prisvärda och räcker till ett helt gäng uppslag i dina album eller bara som vanliga layouter!

I vår familj hade vi två katter för ett antal år sen, för 4 år sen fick vi ta bort vår älskade Kellie -2 år innan det försvann vår fina Sasha! Men jag har många fina - och oscrappade foton - på våra kattdamer. Och jag blev så glad då jag fick se att det finns ett temakit om katter.

Sagt och gjort, jag ville skapa en enkel och snabb sida om vår Kellie. Kortet Cat facts fick stå för både titel och journalinginspiration. I detta fall behövdes inte mer än så.

Jag började med att stänka ut svart mist på vit cardstock, mitt signum - att stänka mist! Jag rundade av två av fotografiets hörn med en hörnrundade (från egna gömmor). Jag skar av två av kanterna på korten, för att få dom att passa till fotot, så att hela foto- och pappersklustret bildar en enhet med raka kanter i mitten. Lite dekorationer och ritade sömmar och sidan är klar. Denna sida tog i sin helhet ca 20 minuter att göra och jag tycker den är fin, med fokus på fotografiet!

Ibland behövs det liksom inte mer än så!








Ha en underbar fortsättning på veckan och så hoppas vi väl på lite snö snart?! Så vi kan ta lite fina snöbilder?!
/Helene - webmosterhelene




Inga kommentarer: