lördag 9 november 2013

Optical art + Lumiere

Idag leker jag med en optisk illusion...


... jag tycker att det är fascinerande att man kan rita så att det ser ut så att det blir dimension på sidan, även om den är platt. :)


Jag ville göra en sida om mina händer, som ofta vill hålla på med nått kreativt. Vilket jag är glad för. :)

Jag började med att rita av min ena hand på sidan, för att få en känsla för upplägget. 


Sen ritade jag dit min andra hand, och ritade linjer över hela uppslaget. Tricket är att måla en böjd linje där handen är.

Jag plockade även ut några härliga Lumiere-färger som jag tänkte färglägga med.


Sen målade jag i blyertsstrecken med en svart penna, så att allt syntes bättre. Detta gjorde jag även efter att jag färglagt allt.


Coolt, va? :)

Det ser faktiskt ut som ett par fingerhandskar som jag har. :)


Älskar mina kreativa händer!

Ha en bra dag!


Inga kommentarer: