onsdag 30 oktober 2013

Inspireras av Project life

Hej!
Jag satt med ett fotografi från Gröna Lund i somras, som jag ville ha med i mitt project life-album men scrappat som vanlig layout. Jag inspirerades av mina PL-kort jag hade till hans från Midnight Edition och härmade även formen med de rundade kanterna, då jag valde att runda av hörnen på ena sidan på fotot.

Jag började med att stänka ut gul mist på ett vitt cardstock, något jag tycker förhöjer alla alster ;-) Sedan tonade jag ner de gula och oranga tonerna på blommorna genom att stryka lite vit gesso över dom med fingret samt måla bokstäverna svarta (från egen gömma, de hade helt fel färg).

Jag rundade av hörnen på fotot och limmade fast det  på ett stort 4x6 inch kort. På så sätt känns det hela som en enhet och passar perfekt in i mitt PL-album. På med blommorna och lite text!

Jag tycker det är roligt med "vanliga" scrappade sidor i mitt PL-album, men scrappar de sidorna mycket enkelt. Dels för att de inte ska bli för tjocka och "bulkiga", dels för att de inte ska ta överhanden över de andra fotona och uppslagen.






Ha en bra dag! Skapa lugnt!
/Helene - webmosterhelene




Inga kommentarer: