fredag 15 november 2013

Äntligen fått ihop lite julkort!!!

Jag har äntligen börjat göra lite julkort, det känns såååå skönt. Denna gång tänkte jag visa ganska enkla julkort med egentligen bara mönsterpapper, stämpel och sedan är de dekorerade med shaved ice eller mica fragments.

Alla mönster papper är K-Designs härliga papper. Jag har även lånad text-stämplar av Kattiz så dessa stämplar hittar ni i hennes webshop. Först ut de röda julpapprerna från Second Christmas. Och här ser ni lite flagor från Shaved Ice och lite vit Mica fragments i högra hörnet. Shaved Ice glittrar lite i rosa som ni kan se på fotot.
Insidan är enkelt dekorerad, i varje fall just nu... vi får se om det kommer något mer dit sen :)
Här är också K-Designs papper men inte julserien - utan det är Lets have a Cup... men då det är stjärnor på ett av papprerna så tänkte jag att det passar fint. Och jag har embossat med svart embossing och då använt julstärnor av ett stämpelark från Tim Holtz. Jag har även tagit lite småkorn av Stampendous Chunky Enamel Embossing - svart.
Närbild på ett hörn på kortet. Jag har även embossat svart runt det mönstrade pappret.
Sista julkortet jag visar idag är gjort med de svarta/gråa mönstrade papprerna från Second Christmas - årets julserie. Även här har jag jobbat med embossing av stjärnor i svart.
Jag har även använt Embossing Enamel Aged Black vilket medför att den är svart och har lite guldkorn i sig, ni ser det på bilden nedan. "Aged" innebär just att det finns korn av guld eller annat i embossing-
pulvret.
De har varit populära de olika embosssing enamel men vi har lagt en beställning med påfyllning så de kommer nästa vecka.

Får se om det blir fler julkort i helgen, jag är nämligen i Leksand på Dalapysslingen och pysslar hela helgen ***lyx***