söndag 10 november 2013

En DubbelLO

När veckans skiss av Sara lades upp i måndags så blev jag jätteinspirerad att göra en LO. Jag kunde inte bestämma mig för vilka foton jag skulle använda, så därför gjorde jag en dubbel LO, med viss spegling i upplägget. Bilderna är på ena sidan Jag och på den andra min dotter, Jerrie, när vi var i Turkiet och gjorde en utflykt till de fantastiska bomullsbergen i Pamukkale.
 
Jag har i grunden ett vitt cardstock som jag färgat in med mist och distressstain, Worn Lipstick var nästan samma färg som de rosa fina blommorna i fotot. Nästan. :)
 
Pappersremsorna jag använt, och medvetet förskjutit, är från Basic Greys Carte Postale.   "Frimärkerna" i yttre nederkanterna har jag klippt loss från ett av pappren. Det balanserade in bra tillsammans med texterna som är stickerschipboard. Titeln "Pamukkale Bomullsbergen" har jag skrivit med stickersarket som hör till pappersserien.  Lite blommor och enamel drops i matchande färger. Bingobrickorna kommer från en helt annan serie (jag tror det är Simple minds- i heart summer). En liten träfågel sitter på ena sidan. De finns i storförpackning. Perfekt!  
 
Här kommer mina sidor en och en.. Så ni kan se dem lite bättre.. 
(De är inte så vinda som de ser ut, det blir lite knasigt ibland när jag ska försöka fota. Jag är inte så van vid att parera mistens fuktighet som gör strukturen lite märklig...  )

 
 
Jag tackar Sara för en väldigt inspirerande skiss!
Än finns det tid för dig att göra något eget av den. Det är alltid roligt att se vad ni gör av våra skisser.
 
Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer: