lördag 23 november 2013

5 till

Kommer ni ihåg den här Art Journal-sidan som jag gjorde för några månader sedan?


Nu har jag gjort en till... eftersom jag uppnått den förra. :)

Det är bra att ha motivationssidor... och det är med motivation som jag klarar av mina utmaningar. 


Som bakgrund jobbade jag med en teknik som Dyan Reavely lär ut i en video. Den går i stort sett ut på att först mistar jag med vit mist över hela sidan, sen skruvar jag av korken på en Dylusions mist och ritar cirklar med stigarröret. Därefter mistar jag med mer vit mist... och då rinner dessa cirklar ut lite grann. 

Den här tekniken ger en lite pastellig känsla, om man använder vatten istället för vit mist så blir färgerna klarare, eller så kan man använda en färgad mist. Kul, va? :)


Sen tog jag modeling paste över en TCW mask - stativ, och när det torkat så droppade jag gul akrylic ink över sidan, och lät det rinna. Jag stämplade även med en bakgrundsstämpel och svart stämpeldyna, för att skita ner lite, innan jag klistrade fast bokstäver och siffror.

Idag ska jag på scrapträff med SWEscrap-inspiratöserna. Vad hittar du på idag?

Ha en bra dag! :)


Inga kommentarer: