tisdag 9 juli 2013

Project Life...

Idag tänkte jag vika av en kortis från kort- och färgläggningstemat.
Jag har, som många andra, också fastnat i Project Life träsket. :)

För mig som kortmakare, som egentligen inte scrappar, så är denna varianten av Scrap Light ett alldeles utmärkt sätt att ändå få livets små händelser dokumenterade på ett roligt och enkelt sätt.


Jag utgår ifrån samma typ av plastfickor i alla upplägg. Sedan kompletterar jag med lite olika småfickor, de veckor jag har många fotografier som jag vill få plats med.


Här kommer en bild från hela uppslaget.
Jag har uteslutande använt kort från Becky Higgins Core Kit Blush på denna vecka.


Här är första sidan....


....och här är motstående sida.

Sedan har jag använt två stycken mindre fickor i mitten, för att fylla ut med flera foton.




Jag tycker om att skapa ganska stilrent, dels för att det passar mig och dels för att det går lite enklare och snabbare. Och då vet jag att det blir gjort.
Men jag använder mycket alfabetsstickers, washitejp och sk. flairs/knappar.


Jag hoppas att jag med tiden förlikar mig med att se min egen handstil. Jag har fruktansvärt svårt att acceptera den, trots att jag egentligen tycker det blir mer personligt på det viset. Man jag kommer säkert blanda in lite maskinskrivet också...om jag känner mig själv... ;)

Ha en underbar vecka!
Själv är det min sista innan semestern.





Inga kommentarer: