onsdag 31 juli 2013

Bättre ett sent inlägg än inte alls....

Hej mina vänner!
I skrivande stund ser min studio ut såhär, då vi plockat ner ALLT för ommålning och tapetsering. En välbehövlig och efterlängtat uppfräschning mao....

Detta ställer till lite problem för mig i mitt skapande såklart.... MEN eftersom Project life inte kräver lika mycket produkter, om man väljer att skapa enkelt och snabbt, så blir min sida idag en sådan.... Kanske blir det Project life nästa vecka oxå, eftersom jag inte vet hur det ser ut i mitt rum....

Jag tänkte ge ett litet tips idag, eftersom man vissa veckor har mycket fler fotografier än annars. Kanske gäller detta i allra högsta grad under sommaren? Vecka 22 köpte jag ett nytt objektiv och det visade sig att jag hade lite fler foton att visa den veckan... Det löste jag genom att göra en egen sk insert-sida av en plastficka med 3 st 10x15-foton. Jag klippte helt sonika bort tre plastfickor och fick då en smal ficka att visa ytterligare foton i....

Här är uppslaget med insertsidan till höger och vanlig sida till vänster. Den högra vanliga sidan syns lite under insertfickan....


Här har jag flyttat insertfickan till andra sidan. Den fickan som är till höger är en av mina privata fickor, jättefin med plats för 4 st 10x15-foton och 3 st 10x10-foton. Är du intresserad av denna tror jag garanterat Mia och Perra kan ta hem dom åt dig!!


Vänster sida


Höger sida, på vissa foton har jag skrivit med vit Sharpie-penna! Det blir verkligen så fint!


Här är min insert-ficka, det blir verkligen effektfullt!


Andra sidan av fickan


Närbild på den högra sidans insert-sida....


Insert-sidan då man fäller upp andra sidan....


Hoppas att du finner tid till skapande mitt i semestern, jag kan bara rekommendera lite enkel Project life! Gör det inte så avancerat, spara de avancerade sidorna till hösten och vintern då du har mer tid!

Ha det gott!
/Helene - webmosterhelene



1 kommentar:

Nickan73a sa...

Superfin!
Min son har oxå haltat till och från sedan han började gå - och har ont. Har både gjort ultraljud och röntgen men inget fel. Testade kiroprakter - han var sned - tre gånger, har inte halta sedan dess och det är nu snart två år sedan vi var där. Kanske värt att testa?