fredag 5 juli 2013

1 skiss, 2 Lo varianter (Lo 2)

Kollade ni in förra fredagen så ser ni att detta är en variant av den sidan. Det jag gillar extra mycket med denna Lo är att jag har fått fram känslan av dimmig höst.



Genom att lägga flera lager av gesso mycket tunt över färg och stämpelmotiv får man ett dimmigt slutresultat. Jag har flest lager över de stämplade träden, där jag ville att dimman skulle vara tätast.



Denna Lo är väldigt sparsamt dekorerad och jag vet inte riktigt hur det gick till! Det är inte riktigt min vanliga stil. Men det gör att jag gillar den lite extra, annorlunda är bra.



Förutom det jag även använde till förra veckans Lo har jag här också använt ModPodge blandat med metallic akrylfärg. Det är på den gröna vågräta randen under fotografiet. Vilken lyster det blev när den torkat.



På kurserna Mixed Media 1-10 jobbar vi med flera av dessa tekniker och medium. Likaså på kurserna i Art Journaling. Du hittar kursbeskrivningar här.

Hoppas att ni får en trevlig helg.

Happy Scrapping!


Therese

Inga kommentarer: