fredag 19 juli 2013

Baby kort och minialbum i blått

Grattiskort framsida

Vi väntar med spänning på en ny kusin till barnen, den är 1 vecka försenad i nuläget och jag vet inte vilken sort det blir. Jag har förberett mig genom att göra grattis kort och matchande minialbum i både blått och rosa. Jag tänker att den färg jag inte använder får ligga och vänta tills behovet uppstår nästa gång.

Grattiskort insida

Förutom cardstock i flera färger har jag använt mig av mönsterpapper och stickers från Echo park, Bundle of Joy. Kortet är dekorerat med mönster papper och många av stickersarna både på fram, insida och baksida.

Minialbum framsida


Minialbumet har 9 sidor och är ihop bundet med min Bind it all maskin. Det är en ”dragspels vikning” på sidorna samt flera stora fickor med tags.

Minialbum uppslagstyp 1 med Tag

Man kan naturligtvis väldigt enkelt byta tema på ett sånt här minialbum genom att dekorera det med andra papper och färger. Med ett matchande stickers ark går det också väldigt fort att få det färdigt. Det tog mig ungefär 3 tim att få detta helt klart.

Minialbum uppslagstyp 2 med Tag, ihopvikt

Minialbum uppslagstyp 2 utvikt

Minialbum stående

Om du vill ha mer inspiration och hjälp hittar du minialbumskurser på kurssidan här.

Minialbum, alla sidor, stående


Nästa vecka tänkte jag visa den rosa varianten, den har ett annat format på minialbumet och flera andra vikningar och tags.

Hoppas ni får en trevlig helg!

Happy Scrapping!

     Therese



Inga kommentarer: