onsdag 24 juli 2013

Läckra My Minds Eye

Det finns några papperstillverkare som alltid levererar, ja som jag tycker i alla fall. My Minds Eye är en av dom tillverkarna. Jag tror inte det är så många serier som jag inte tyckt om de senaste åren och denna serie som heter "Find your wings and fly" är inget undantag. Vackra, lite softa färgtoner - så som jag älskar dom!

Dagens tanke med min LO var att efterlikna de färgkluttar man kan få när man smälter vaxkritor på papper. Jag älskar verkligen hur det ser ut när man smält kritorna och jag blev inspirerad häromdagen då jag såg barnens kritor smälta i solen. Jag har även sett de som gjort så på tavlor och layouter, men jag vill inte riskera att få "fettfläckar" av kritorna på min sida. Så jag valde istället att blanda ut akrylfärg med lite lite vatten och krama ur penseln med fingrarna, så att färgen droppade ner i tjocka, större droppar. Då det torkat liknar det lite de där kritkluttarna! Perfekt!

I övrigt så har jag använt ett gammalt notpapper från mina gömmor, skurit upp mönsterpappret i nederkant och lagt ovanpå foto/notpapper/doily... Allt för lite struktur....


Lite fina stickers från ett Echo Park-ark och utstansade hjärtan på 3D-kuddar får utgöra lite färgstrukturer....


Jag har även dammat av lite crackle accent, men den torkade till större sprickor än jag tänkte mig....







Inga kommentarer: